Værd at vide om Aalborg Teaters sæsonkort

Her kan du få svar på de fleste af dine spørgsmål til sæsonkort. For nemheds skyld har vi delt svarene ind i følgende afsnit:

1) Hvad er et sæsonkort?
2) Hvad skal jeg være opmærksom på før jeg køber sæsonkortet?
3) Hvordan bruger jeg kortet når det er købt?
4) Hvordan bytter/afmelder man sæsonkortbilletter?
5) Hvad sker der hvis en forestilling bliver aflyst?
6) Hvad gør man hvis man ikke har computer eller mail?
7) 8 tips til brug af dit sæsonkort

 

1) Hvad er et sæsonkort?

Et sæsonkort er en online-løsning, hvor du, når du har købt sæsonkortet, har adgang til 1 gratisbillet til samtlige forestillinger i sæson 2020/21. Der er ingen skjulte gebyrer eller merpriser, med undtagelse af Larsens Teatersupper, hvor der opkræves 50 kr. for selve suppen.
Sæson 2020/21 indbefatter forestillinger, der spilles i perioden 1. juli 2020 – 30. juni 2021

Hvad koster sæsonkortet?
Sæsonkortet koster 1395 kr.
Er man under 25 år, kan man købe et sæsonkort for 495 kr.
Og er man studerende med gyldigt studiekort koster et sæsonkort 595 kr.
Sæsonkortet kan købes på aalborgteater.dk/saesonkort.

Hvor mange forestillinger kan jeg se på mit sæsonkort?
Så mange du har lyst til. Når først sæsonkortet er købt er det op til dig, hvor mange forestillinger du vil se. Aalborg Teater har i gennemsnit 8 helt nye produktioner pr sæson, og dertil kommer der genopsætninger af tidligere forestillinger, gæstespil, skoleforestillinger, samt meroplevelser som fx Larsens Teatersupper og 3. stop fra Gug. Du kan frit se alle disse forestillinger gratis 1 gang på dit sæsonkort.

Er der forestillinger sæsonkortet ikke gælder til?
Det kan ikke udelukkes at der kommer et gæstespil eller en samproduktion, hvor sæsonkortet ikke gælder til. Men sker dette vil det være tydeligt markeret.

Gælder sæsonkortet kun til bestemte dage eller bestemte pladser?
Sæsonkortet gælder til ALLE dage og ALLE pladser, så længe der er ledige billetter.

Hvad hvis jeg vil se en forestilling flere gange?
Hvis du ønsker at se forestillingen flere gange, skal du blot have betalende gæst med i teatret, så kan du komme i teatret gratis på dit sæsonkort. Din gæst vil får 50 kr. rabat af normalprisen med en ”+sæsonkortgæst”-billet.
Bemærk at du skal kontakt Aalborg Teater Billetservice på tlf. 96316020, hvis du vil se forestillingen igen.

 

2) Hvad skal jeg være opmærksom på før jeg køber et sæsonkort?

Først og fremmest skal du være opmærksom på, at sæsonkortet er en online-løsning. Det betyder at billetterne skal hentes på aalborgteater.dk.
Dette kræver et login bestående af en unik mailadresse og en adgangskode. Du skal derfor have en mailadresse og adgang til en computer for at kunne benytte sæsonkortet uafhængigt. Har du ikke computer eller mailadresse, så se afsnit 6.

Sæsonkortet er personligt
Et sæsonkort er personligt, og det er køberen af sæsonkortet der står som ejer af det.
Det betyder at man ikke kan købe sæsonkort til andre og at man ikke kan give sine sæsonkortbilletter væk. Der udstedes et plastisk sæsonkort efter køb, som skal medbringes sammen med sæsonkortbilletterne, hver gang du skal i teatret.

Hvordan får jeg mit plastik sæsonkort?
Har du købt sæsonkortet inden den 20. august 2020, vil dit plastik sæsonkort blive sendt til dig med post. Har du bestilt efter den 20. august 2020 skal du selv hente dit sæsonkort på Aalborg Teater. For at få sæsonkortet udleveret skal du medbringe den pdf, du modtog, da du købte sæsonkortet, hvori der er påført navn og sæsonkortkode.

Kan jeg først bestille billetter når jeg har mit plastik sæsonkort?
Nej, du kan begynde at bestille billetter når forestillingerne går i salg den 28. maj. Du skal blot logge ind på aalborgteater.dk, så kender systemet din sæsonkortkode. Går du i teatret i en gruppe kan du bruge sæsonkortkoden i den pdf, du fik tilsendt da du købte sæsonkortet.

Hvor mange kan jeg købe sæsonkort til?
Kun dig selv. Den der køber sæsonkortet, er den der står som ejer af sæsonkortet. Ejerskabet kan ikke overføres efterfølgende.
Det betyder også at alle sæsonkortholdere skal have deres egen profil, når de køber sæsonkortet.

Hvad hvis vi har fælles mailadresse?
Har I fælles mailadresse, får I ikke lov at oprette to profiler med samme mailadresse. I skal derfor have hjælp til oprettelsen af Aalborg Teaters Billetservice.
Herefter bliver der oprettet en profil med tilknyttet mailadresse og adgangskode, samt en profil uden mailadresse og adgangskode. Når sæsonkortene er købt, kan den profil med mail og adgangskode hente billetter til begge kort ved brug af sæsonkortskoden.
For at få hjælp til at oprette en profil uden mailadresse skal I kontakte Aalborg Teaters Billetservice på 96316020, mens I har en computer foran jer eller ved personligt fremmøde på Aalborg Teater.
Bemærk at pga. GDPR reglerne opretter vi kun profiler på den person vi taler med.

Hvad hvis jeg gerne vil have et sæsonkort til et barn?
Hvis barnet er under 15 år, skal der oprettes en profil uden mailadresse. Det gøres ved at en forælder eller værge kontakter Aalborg Teaters Billetservice på 96316020. Når sæsonkortet er købt, kan forælderen/værgen hente billetter på barnet sæsonkort, ved at logge in på deres egen profil og tilføje barnets sæsonkortskode til ordren.
Unge over 15 år skal have deres egen profil med egen mail, så de kan bruge sæsonkortet uafhængigt af deres forældre.

Hvorfor kan jeg ikke købe sæsonkort til andre?
I sæson 2020/21 har Aalborg Teater valgt at lukke ned for muligheden for at købe mere end et kort pr. profil, da køberen af kortet altid vil stå som ejer af kortet, hvilket ikke kan rettes efterfølgende. Fordelene ved at alle sæsonkortholdere har deres egen profil er:

  • Den enkelte sæsonkortholder modtager sine egne billetter, også selvom de er bestilt af en anden
  • Der er ingen tvivl om hvilke billetter hører til hvilken sæsonkortholder i en byttesituation
  • Sæderne er lettere at fordele, når der hentes billetter på aalborgteater.dk, da alle gruppens medlemmer er repræsenteret ved navn
  • Sæsonkortholderen kan benytte sæsonkortet uafhængigt af andre
  • Alle sæsonkortholdere får direkte besked, hvis der er ændringer i spilletider eller aflysning af forestillinger

 

3) Hvordan bruger jeg sæsonkortet når det er købt?

Når du er klar til at hente billetter på dit sæsonkort, skal du logge ind på aalborgteater.dk.
Du skal bruge din mail, samt den adgangskode du lavede, da du købte sæsonkortet.
Skal du kun hente billetter til dig selv, er det nok at logge ind, så kender systemet dig og din sæsonkortkode. Skal du i teatret med en partner, ven eller gruppe, skal du bruge deres sæsonkortkode. Disse koder tilføjer du ordren, så husker systemet hvem du går i teatret med indtil du afslutter ordren ved at gå til betaling.

Kan jeg kun hente mine egne billetter?
Nej, du kan hente til så mange du har sæsonkortkoder på.
Når du er logget ind, kender systemet dig og din sæsonkortkode, men de andre sæsonkortkoder skal du manuelt taste ind, hver gang du starter en ny ordre – det er derfor en fordel at lægge flere forestillinger i kurven på en gang.
Når først du har tastet alle sæsonkortkoderne ind, kan du hente billetter til jer alle, så I er sikre på at sidde sammen. Billetterne bliver efter bestilling sendt ud til den enkelte sæsonkortholder

Hvordan henter jeg billetter?

  • Gå ind på aalborgteater.dk
  • Tryk ”LOG IN” og indtast din mail og adgangskode
  • Går du i teatret med andre, vælger du ”Tilføj andre sæsonkort”
  • Indtast de andres sæsonkortkode et efter et
  • Tryk ”LUK” og vælg ”VI SPILLER” øverst i venstre side
  • Vælg den forestilling du gerne vil se
  • Vælg dato
  • Vælg de pladser du ønsker og tryk ”LÆG I KURV”
  • Vælg prisen ”Sæsonkort 20/21” til dine valgte pladser og tryk ”Tilføj til kurv”
  • Til forestillinger på Lille Scene og Mindste Scene skal du ikke vælge pladser. Her vælger du blot det ønskede antal billetter under prisen ”Sæsonkort 20/21” og trykker ”Tilføj til kurv”
  • Du har nu den første forestilling i din kurv og kan vælge at lægge flere forestillinger i kurven
  • Når du har valgt de forestillinger du ønsker vælger du ”Gå til betaling”
  • Henter du billetter til flere sæsonkort, bliver du bedt om at fordele sæsonkortene på de valgte pladser. Det er vigtigt at hvert sæsonkort kun står 1 gang pr forestilling. Når du er færdig med at fordele sæsonkortene, trykker du ”Udført”
  • Godkend handelsbetingelserne og tryk ”Godkend og gå til betaling”
  • Billetten sendes pr mail til de enkelte sæsonkortholdere

Hvad gør jeg hvis jeg gerne vil have en betalende gæst med i teatret?
Du følger de ovenstående vejledning, og vælger det antal billetter du skal bruge.
Når du bliver bedt om at vælge pris, så vælger du til din gæst den pris der passer på personen.
Hvis din gæst er under 25 år eller har et gyldigt studiekort, kan du vælge barn/ung/studiepris. Ellers skal du vælge den pris der hedder ”+sæsonkortgæst” så får din gæst 50 kr. rabat af normalprisen.

Hvordan bestiller jeg billetter med mit sæsonkort, når jeg har ledsagerbillet?
Husk at det er den der har ledsagerkortet, der skal have sæsonkortet ikke ledsageren.
Med et ledsagerkort skal du kontakte Aalborg Teaters Billetservice med de ønskede forestillinger, datoer og pladser, så hjælper de dig med at hente billetterne.
Bemærk at du kun kan få hjælp til at booke din og din ledsagers billet. Er du en del af en gruppe, skal deres billetter bestilles separat online.

Skal jeg både have sæsonkort og billetter med når jeg skal i teatret?
Ja. Dine sæsonkortbilletter skal altid scannes når du skal i teatret, og du kan blive bedt om at vise dit sæsonkort. Så hav altid begge dele parat, når du kommer til teatret.

Skal jeg have mine billetter printet?
Nej. Hvis du kan vise dem på din telefon, så er det helt fint.
Du kan enten vise den pdf billet du fik tilsendt, da du hentede billetten online. Eller du kan hente billetten ned i Wallet – det gør billetten hurtigere at finde og lettere at scanne.
Har du flere billetter til samme forestilling, så husk at få scannet alle billetterne.

Hvorfor skal jeg have scannet min billet?
Når du henter en sæsonkortbillet indgår du samtidig en aftale med Aalborg Teater om at du benytter den hentede billet. Er billetten scannet er billetten brugt; er den ikke scannet, betragtes sæsonkortholderen som udeblevet. Udebliver man fra en forestilling 3 gange, kan Aalborg Teater lukke sæsonkortet og slette billetter til kommende forestillinger. Sæsonkortet kan genåbnes mod et gebyr på 300 kr.

Vi spiser i caféen og der står ingen til at scanne vores billet i døren når vi kommer.
Gå over og hils på vores portvagt i billetlugen. Han/hun kan scanne jeres billetter, så I kan nyde jeres måltid i ro og fred.

 

4) Hvordan bytter/afmelder man sæsonkortbilletter?

Du kan altid afmelde dine hentede sæsonkortbilletter hvis du alligevel ikke får brug for dem. Du skal dog afmelde dem senest hverdagen før du skal i teatret inden kl. 16.00 – så er afmeldingen gratis. Afmelder du billetten på dagen koster det et gebyr på 50 kr. pr. billet.
Når Billetservice har slettet din sæsonkortsbillet, kan du efterfølgende gå ind på aalborgteater.dk og hente en ny til en anden dato.

Hvad skal jeg gøre for at afmelde min billet?
For at kunne slette sæsonkortbilletten skal Billetservice bruge følgende oplysninger på en mail til billet@aalborgteater.dk:

  • Ordrenumret på den billet som du ønsker slettet
  • Hvilken forestilling du ønsker billetten slettet til

Er I en gruppe, hvor der skal slettes flere sæsonkortbilletter til en forestilling, skal I være opmærksom på at billetterne har forskellige ordrenumre. Billetservice skal bruge ordrenumret på samtlige sæsonkortbilletter der skal slettes for at foretage sletningen.
Det er vigtigt at du har kontaktet Aalborg Teaters Billetservice senest hverdagen før du skulle have været i teatret inden kl. 16.00, hvad enten det er telefonisk på 96316020 eller pr mail billet@aalborgteater.dk

Du vil få besked når billetten er slettet.

Hvad skal jeg gøre for at få byttet en billet?
Du skal starte med at få afmeldt den sæsonkortbillet du allerede har hos Aalborg Teaters Billetservice (se ovenstående).
Når du har fået besked om at billetten er slettet, kan du gå ind på aalborgteater.dk og hente nye billetter til en ny dato.

Hvad gør jeg hvis jeg skal have byttet min sæsonkortbillet, men ikke har computer eller mail?
Aalborg Teaters Billetservice kan slette og finde ny sæsonkortbillet til dig, ved personligt fremmøde på Aalborg Teater i Billetservice åbningstider, der er mandag til fredag fra 11.00 til 16.30. Vi bytter billetterne mod et ekspeditionsgebyr på 50 kr.
Byttet skal ske senest hverdagen før du skulle have været i teatret inden kl. 16.00.

Hvad sker der hvis jeg ikke bruger min billet?
Når du henter sæsonkortbilletter, indgår du samtidig en aftale med Aalborg Teater om at du benytter den hentede billet. Billetterne scannes i døren, og er en billet ikke scannet betragtes sæsonkortholderen som ikke fremmødt.
De to første gange dette sker, sendes der en reminder om at få scannet billetter. Ved tredje gang lukkes sæsonkortet og sæsonkortbilletter til fremtidige forestillinger slettes. Sæsonkortet kan genaktiveres mod et gebyr på 300 kr. 

Hvorfor lukker I sæsonkortet ved gentagende udeblivelser?
Sæsonkortet er lavet for at teaterglade mennesker kan nyde så mange forestillinger som muligt. Det betyder også at teatret har fyldte sale på mange forestillinger. Vi finder det ærgerligt at afvise folk der gerne ville have set forestillingen, og så opdage at der er ledige pladser i salen når forestillingen går i gang. Vi håber at remindermailen og ultimativt lukning af et sæsonkort er med til at få folk til at afmelde de billetter de ikke kan bruge, så andre får glæde af dem.

Hvad gør jeg hvis jeg bliver forhindret på dagen?
Bliver du forhindret på dagen, fx ved sygdom, kan du mod et gebyr på 50 kr. pr billet få dine billetter slettet på dagen.
Hvis du har billetter til en forestilling i hverdagene, skal du kontakte Billetservice på tlf. 96316020 inden kl. 16.00.
I weekenderne skal du kontakte Porten på tlf. 96316010 senest 1,5 time før forestillingsstart (bemærk at porten først kan kontaktes 2 timer før forestillingsstart).
Gebyret på 50 kr. pr. billet afregnes i forbindelse med afmeldingen.
Når gebyret er betalt slettes sæsonkortbilletten og du kan efterfølgende gå ind og hente billetter til en anden forestilling. 

Hvorfor koster det 50 kr. at melde fra på dagen?
Vi ved af erfaring, at det er svært at gensælge en billet på dagen, og at sandsynligheden for at den plads der bliver afmeldt, står tom til aftenens forestilling er ret stor.
Men da fx sygdom ikke er til at planlægge vil vi gerne hjælpe folk til at komme af med sæsonkortbilletten, uden at stå som ikke fremmødt.
For at mindske antallet af sidste øjebliks afmeldinger har vi valgt at opkræve et gebyr for at slette sæsonkortbilletter på dagen.
Fordelen ved at betale gebyret, er at du får mulighed for at se forestillingen en anden dag på dit sæsonkort. Hvis man derimod vælger at udebliver fra forestillingen, så kan man ikke få en ny billet til en anden spilledag.

 

5) Hvad sker der, hvis en forestilling bliver aflyst?
Sygdom eller tekniske uheld kan ramme en forestilling, så det er nødvendigt at aflyse. I så fald vil Billetservice i første omgang, melde alle der har billet til den ramte forestilling om aflysningen. Herefter vil Billetservice bestræbe sig på, hurtigst muligt at få slettet alle sæsonkortbilletter fra salen, så du som sæsonkortholder hurtigst muligt, kan logge på aalborgteater.dk og hente nye billetter på dit sæsonkort til en anden dato. Kommer aflysningen meget sent på dagen eller i weekenden, påbegyndes sletningen af billetter først næstkommende hverdag.

Får jeg kompensation, hvis jeg ikke kan få en erstatningsforestilling for den aflyste?
Nej desværre.
Sæsonkortet fungerer på den måde at du betaler for at kunne tage en gratis billet til de udbudte forestillinger. Den pris du har betalt for sæsonkortet, er derfor ikke fordelt på de enkelte forestillinger. Skulle du være uheldig at blive ramt af en aflysning, hvor du ikke kan få erstatningsbilletter enten fordi det var sidste forestilling; at det var en udsolgt forestilling eller at du ikke kan bruge ledige datoer, så har vi ikke muligheden for at yde kompensation.

Hvad så hvis en forestilling er udsolgt?
Da Aalborg Teater er begyndt at spille repertoirer, hvor en forestilling kan tages op igen på et senere tidspunkt, så kan man håbe på at en udsolgt forestilling bliver spillet igen. Ellers kan man med et sæsonkort holde øje med om der skulle komme ledige pladser op til spilledatoen og hurtigt slå til.
Men sæsonkortet er først-til-mølle princippet, og er forestillingen udsolgt, så får man ikke kompensation på sit sæsonkort.

 

6) Hvad gør man hvis man ikke har computer eller mail? Eller bare ikke føler sig sikker i at bestille billetter på nettet
Sæsonkortet er en online-løsning, så det er mest optimalt, hvis man har computer og mail.
Man kan dog stadig få glæde af et sæsonkort. Hvordan man får glæde af, det kommer lidt an på ens eget, samt dem man går i teatret med, forhold til computere og det at bestille på nettet.

Her kan du se hvordan du skal forholde dig, hvis du falder ind under en af de følgende scenarier:

  • Du kan ikke selv bestille sæsonkort og sæsonkortbilletter på nettet, da du ikke har computer og/eller mail, men du går i teatret med nogen, der kan bestille billetterne for dig.
  • Du har computer og mail, men føler dig sikrest ved at Billetservice henter sæsonkortbilletterne for dig.
  • Du går enten alene i teatret, eller sammen med en gruppe, hvor ingen af jer har en profil med mail og adgangskode

Scenarie 1
Hvis dem du går i teatret med selv kan bestille sæsonkortbilletter på nettet, så skal du kun bruge Aalborg Teaters Billetservices hjælp til at oprette din profil og købe dit sæsonkort.
Du skal personligt møde op i Billetservice åbningstid der er mandag til fredag mellem 11.00-16.30 for at købe sæsonkortet.
Når sæsonkortet er betalt får du en sæsonkortkode, som du skal give til den, der skal bestille sæsonkortbilletterne, så kan de bestille billetterne for dig. Da der ikke er opgivet en mail, som billetterne kan sendes til, bliver de sendt til den person, der har bestilt billetterne for dig.

Scenarie 2
Hvis du har en computer og en mail, men ikke føler dig sikker i at skulle hente sæsonkortbilletter på nettet, så kan du få hjælp på to måder.
Du kan vælge at ringe til Billetservice på 96316020, når du sidder foran en åben computer. Så guider Billetservice dig til hvordan du sikker kommer igennem billetsystemet og selv henter dine billetter. Dette koster ikke et ekspeditionsgebyr.
Du kan også vælge at møde op på Aalborg Teater i Billetservice åbningstid, der er mandag-fredag mellem 11.00-16.30 og få dem til at hente sæsonkortbilletterne for dig.
Dette koster et ekspeditionsgebyr på 50 kr. pr. begyndt ordre. Du kan derfor med fordel samle flere forestillinger i samme ordre for samme gebyr.

For at Billetservice henter dine billetter for dig skal du medbringe følgende:

  • Dit login, det vil sige din mail og den adgangskode du brugte da du købt sæsonkortet
  • Alle sæsonkortkoderne på dem du skal bestille billetter for
  • En liste over de forestillinger du ønsker at se, inkl. ønsket dato, samt en eller to alternative datoer (uger, ugedage eller perioder er ikke nok)

Bemærk at bestiller du til andre vil deres billetter blive sendt direkte til deres mail og kan derfor ikke printes ud af Billetservice.

Scenarie 3
Har du ingen mail, og enten går alene i teatret, eller sammen med andre, der heller ikke har mail, kan Billetservice hente dine sæsonkortbilletter for dig.
Du skal møde op på Aalborg Teater i Billetservices åbningstid, der er mandag-fredag mellem kl. 11.00-16.30. Og det koster et ekspeditionsgebyr på 50 kr. pr. begyndt ordre.
Har du ikke en profil med en mailadresse, kan du IKKE hente sæsonkort for andre. Det betyder at går du i teateret med en anden uden mailadresse, skal vedkommende personligt møde op for at få hentet sine sæsonkortbilletter mod et ekspeditionsgebyr på 50 kr. pr. begyndt ordre.

For at Billetservice skal hente dine sæsonkortbilletter for dig, skal du medbringe følgende:

  • Dit sæsonkort
  • En liste over de forestillinger du ønsker at se, inkl. ønsket dato, samt en eller to alternative datoer (uger, ugedage eller perioder er ikke nok)

 

7) 8 tips til brug af dit sæsonkort

 

  • Start altid med at logge ind og tilføje andres sæsonkortskoder, hvis I er flere der går i teatret sammen, før du finder den forestilling du vil se – Så kender systemet dig og dine venner og du kommer hurtigere igennem systemet
  • Hvis I er flere der går i teatret sammen, så sørg for at I har hinandens sæsonkortkoder – Så kan alle hurtigt hente billetter til hele gruppen, hvis der kommer en ny spændende forestilling på programmet
  • Læg flere forestillinger i samme ordre – Specielt hvis I er flere der bestiller billetter samme, så slipper du for at skulle taste deres sæsonkortkoder ind for hver forestilling i skal se
  • Tænk strategisk når du skal fordele sæsonkortbilletter for en større gruppe – Sørg for at par har billetter ved siden af hinanden, og at personer, der måske er nødsaget til at springe fra i sidste øjeblik, sidder på gruppens yderste pladser, på den måde undgår i bedst muligt at der kommer for mange huller mellem jer ved afbud
  • Brug Wallet på din telefon – Wallet er en app, hvor du hurtigt kan finde dine billetter, så slipper du også for at printe dine billetter
  • Hav dine sæsonkortbilletter og sæsonkort klar når du kommer til teatret – Sæsonkortbilletterne skal scannes hver gang, og sæsonkortet skal vises på forlangen, så hav det klart, så du hurtigt kan komme ind
  • Husk at vælge ”+sæsonkortgæst” hvis du køber billetter til ikke sæsonkortholdere – Så får vedkommende 50 kr. rabat af normalprisen
  • Vis dit sæsonkort i Teatercaféen og få 10 % rabat på spisning – også til frokost