Store Scene

Genre: Drama af Henrik Ibsen

Hedda Gabler

Køb billet
Billetpriser
  • Normalpris

    120 – 295 kr.

  • Unge under 25 år

    80 – 160 kr.

  • Studerende

    90 – 180 kr.

  • AAT Klub

    50 kr. i rabat alle dage

  • Sæsonkort

    Gælder alle dage

  • Spilleperiode

    9. – 13. marts 2021

  • Varighed

    1 time og 35 min (inkl. pause)

  • Repremiere

Forestillinger

Farligt spil

Hedda Gabler leger med skæbnen. Hun spinder alle ind i sit charmerende spind og indleder et farligt spil, der får fatale følger.

Efter sidste sæsons store succes Et dukkehjem præsenterer Aalborg Teater endnu et af Henrik Ibsens store klassiske dramaer – Hedda Gabler.

Hedda lever i et praktisk og lidenskabsløst ægteskab og føler sig fanget i den forkerte rolle som hjemmegående pynt. Hedda flirtede i sin ungdom med den vilde, geniale, men alt for udsvævende Lövborg. Hun valgte i stedet rolige, søde Tesman. Og hos ham får hun det dejlige hus og det gode liv, som hun troede, hun drømte om, indtil hendes gamle flirt uventet dukker op.

Det er ubærligt, og Hedda kaster sig ud i en altødelæggende dødedans, som river alt og alle med sig, da Hedda mister kontrollen over både sig selv og sin egen skæbne.

Kom trygt i teatret

Du kan trygt gå i Aalborg Teater. Vi tager vores gæsters sikkerhed og tryghed alvorligt og følger myndighedernes officielle retningslinier i forhold til Covid-19. LÆS MERE HER

Tryghedsgaranti
Vi sørger for tryghedsgaranti, når du køber billet og sæsonkort hos Aalborg Teater.

  • Bliver du syg eller viser symptomer på sygdom og nødsaget til at aflyse dit teaterbesøg bytter vi din billet uden gebyr.
  • Bliver Aalborg Teater lukket som følge af Covid-19, vil du som sæsonkortholder få refunderet et forholdsmæssigt beløb, som dækker de planlagte titler, der ikke opføres i sæsonen.

Trailer

Hedda Gabler

Afspil video

Scenekanten
Migogaalborg
Kulturleben
Appetize
Kulturkapellet
Jeg har ikke en finger at sætte på Aalborg Teaters Hedda Gabler, jeg er simpelthen bare helt vild med det!
Hele scenografien blev da også offer for en enorm beundring under forestillingen, hvor den på fantastisk vis akkompagnerede skuespilspræstationerne og var med til at understrege både handlingen og de følelser.
Denne gang gør de det igen med en flot Ibsen opsætning.
Man underholdes løbende af Hedda Gablers stærke og ironiske sprog og Jørgen Tesmans underdanige opførsel, samtidigt med at man løbende også føler utryghed ved at være vidne til Heddas maniske og depressive sind.
De problemer, hemmeligheder og løgne som driver stykket frem, findes også i dag og bliver på den led ganske vedkommende.

Publikum mener

Helen kristensen

Indholdet gav ikke mening. Manglende rød tråd. Havde meget besvær med at høre den ene kvinde.

27. October 2020

Helen kristensen

Manglede en rød tråd. Kunne ikke forstå ordene fra den ikke indfødte dansker

27. October 2020

Ida larsen.

Super god. Virkelig godt spillet.

26. October 2020

Ida larsen

Super god. Virkelig godt spillet.

26. October 2020

Sanne Thybo

Tak for endnu en fantastisk aften i teatret, sublim skuespil elskede scenens opbygning og tilsidst billedet på livet og døden side om side på ruden, det er sand kunst.

26. October 2020

Ole Stendal

Meget tynd kop te Efter fast at have aboneret siden 1975 er lysten til at fortsætte meget kraftig på retur. En del af skuespillerne taler ikke særlig tydeligt og ikke særlig højt. Det var vi, og vore venner helt enige om. Det er som om de bare taler med hinanden, hvad de jo også skal. Men helt glemmer at publikum også skal "være med" Aftenen skal bare hurtigt glemmes !!

26. October 2020

Niels Vilhelm Andersen

Som altid en dejlig oplevelse,at komme i Teatret,og jeg har som hjerneskadet, fået meget godt ud af,at deltage i kulturelle opførelser, så tak for god behandling,det varmer Mvh Niels Vilhelm Andersen

26. October 2020

Erik Pedersen

Meget fin nyfortolkning af Ibsens klassiker. Alle skuespillerne gør det rigtig godt. Bolette Nørregaard Bang er overbevisende som Hedda. Tak for endnu en god forestilling på Aalborg Teater.

25. October 2020

Hanne Thusgaard Hansen

Dejligt teaterstykke i moderne opsætning. Flot indsats af de medvirkende skuespiller. Jeg havde lidt problemer med lyden. Nogle gange kunne jeg ikke høre alt, hvad der blev sagt.

25. October 2020

Hanne Hoffmann Hebbelstrup

Var lidt for abstrakt - svært at gennemskue budskabet, hvis man ikke havde læst beskrivelsen inden. Skuespillerne gjorde det godt.

25. October 2020

Inge Marie Skaarup

Én måske to stjerner. -Jeg var begejstret for formidlingen i Et dukkehjem, og mener at formidlingen af klassikeren uanset ændret kontekst lykkedes flot. Derfor ville jeg se Hedda Gabler. Jeg synes den er sværere, fordi den bevæger sig meget på de indre linjer, og skal lykkes med at formidle personers udvikling i koncentreret form. Det lykkes så heller ikke. Kan man ikke historien på forhånd, må det være helt forvirrende, fordi de enkelte personer og sammenhængen mellem dem ikke formidles. Det er man nødt til, uanset nyfortolkning. Hvad er det for en bane dramaet udfolder sig på. Det er nødvendigt for at vi kan have en forventning til den enkelte person. Problemet er, at der ikke sker noget med personerne. De siger noget, men det forekommer os ligegyldigt "Don´t tell, show" lyder journalistens første bud. På en scene må det jo nærmest være selve kernen, ellers er der jo ikke noget drama. Det bliver der heller ikke her. Nogle personer bevæger sig rundt, og postulerer dramaer, men det hele forbliver fragmentarisk og nærmest ligegyldigt, og da Hedda Gabler til sidst skyder sig selv, tænker man - nåh, ja. Hun kunne lige så godt gøre noget andet. Men med pragtoplevelser som Kirsebærhaven, Inden for murene, West Side Story m.flere- og som sagt sidst Et dukkehjem, tænker jeg,, at det var så det.- og som teaterfan lærer man noget af det hele. I øvrigt en praktisk ting: Der annonceres at forestillingen varer 1 1/2 time incl. pause, hvilket jeg fik bekræftet ved opringning. Det er som bekendt ikke rigtigt.-Det gir problemer, hvis man regner opland helt til Aarhus- og offentlige transportmidler. Måske var det bare en enlig svale, måske er det symptom på noget, der skal ses på i organisationen. Det ved I bedst på Aalborg teater. Ser frem til at blive bevæget igen.

25. October 2020

Inger Svendsen

God forestilling med en enkel men fin kulisse og godt skuespil.

25. October 2020

H. E. Jensen

Hedda Gabler: Drama og tragedie i særklasse. Udførelse: udmærket, dog forekom Hedda en smule stiv og overspillet. Diktion: Noget uafbalanceret, plads til forbedring. Scenografi: Flot og spændende. Service i teatret: Fremragende.

25. October 2020

Bente B. Madsen

Sidste stjerne mangler, fordi det i programmet ABSOLUT skulle udlægges storpolitisk..

25. October 2020

Elly Mogensen

Jeg synes stykket var betydeligt bedre end avisens kritik, men et par skuespillere levede efter min mening ikke op til den normale gode standard

25. October 2020

Henrik

Fantastisk præsentation og flot fremskrivning af Ibsen klassiker fra 1890.

25. October 2020

Michael Nicolaisen

Kedelig, uden nerve. Måske godt spillet?

25. October 2020

Anette Bilde

Dejligt med teaterstemning - men blev ikke fanget emotionelt.... Synes Hedda var for stiv og karrikeret - selvom det nok var meningen. Meget, meget fin og spændende scenografi. Jeg synes, man sidder for tæt. Foran mig, 80 cm. fra mig, sad en ældre dame - jeg troede der skulle være 2 m.? Savnede at man kunne tage sprit på vej ud.

25. October 2020

Fillip Nielss Stehr-Rasmussen

Dejlig forestilling.. meget bedre end jeg havde forventet på baggrund af anmeldelserne ...og dermed modsat Et dukkehjem sidste år som jeg oplevede en del svagere end anmeldelserne..... Hedda, den onde kvinde ( i det facto gerninger) som fortvivler over sig selv og de svage mænd, som ikke bremser hende. Det fungerede meget fint med de store kameraoptagelser af Heddas ansigt, der viser hendes lede ved de samtaler, det samvær, de relationer og de udviklinger hun ellers er med i og som vi som tilskuere følger med i. Og så er der selvfølgelig kvindens stilling med den åbenlyse mangel på adækvat livsudfoldelse, der skriger ud og som er et af Ibsens hovedærinder i begge omtalte stykker. Dejligt i gider tage Ibsen op! Bliv ved med det! Jeg er abonnent og som sådan har jeg vel set en 15 forestillinger indenfor de sidste 2 år. Jeg synes, at I - Ålborg Teater er et godt teater , med rigtig mange fine forestillinger og en fin blanding af sikre sats og eksperimenter.. Mange forestillinger har været rigtig gode, andre har frustreret mig og noget, fordi jeg havde en anden opfattelse af stykkerne eller også bare syntes, at de var mindre vellykkede. Det kan jeg ikke trække frem nu, men jeg vil godt kommentere på et delaspekt, nemlig nøgenheden på scenen. Der var en forestilling, den om sexpol, hvor figuren Wilhelm Reich er nøgen. Den er helt nødvendigt i forståelse af kropspanser og den kropslige frisættelse han arbejder på. Den viser også hans psykiske nøgenhed og sårbarhed , som er helt nødvendigt at få med. Han er jo en sammensat figur, som også vises i som magtfuld leder og der også vises med ironi og en vis afstandtagen. Fantastisk forestilling! Så er der Werther. Mange fine ting, f.eks. at vi som publikum skal videresende de ømme beskeder mellem de elskende. Men hvorfor skal Werther være nøgen der? Nu tager han tøjet af en meter fra mig og jeg kan se de tatoveringer, som ikke er Werthers, men Gustafs. Senere er det lotte i en synkron situation samme sted og igen med vand .. Nå tænker jeg, nu tager hun nok også tøjet af, men det gør hun så ikke. Nå, tænker jeg, skuespillerne fik sikkert lov til selv at bestemme, om de ville være nøgne eller ej. Og al den slags tanker skal jeg jo slet ikke have, de er stykket uvedkommende. Det er selvfølgeligt mit problem, men ikke desto mindre er det instrueringen, der lægger op til mine uvedkommende tanker.... Så var der også det Gode vs det Onde. Jo, jeg følte mig til til tider ubehagelig berørt, hvad der vel også var meningen i betydningen af, at det skam er vigtigt det her.... Okay, men den nøgne mand voldtager jo alligevel ikke kvinden rigtigt, ligesom de jo alligevel ikke smører rigtig lort i hovedet på hinanden, men et eller andet, som ikke er helt så ulækkert...... Jeg vil insistere på, at teater er illusion og ikke det samme som skinbarlig virkelighed. Der er jo grader af fortolkning og mellemvirkeligheder, men alligevel.. Fortsat god arbejdslyst af en stort set tilfreds abonnent. Mvh Fillip

24. October 2020

Rikke

Det var en rigtig god forestilling med passionerede skuespillere der gav den hele armen 🙂 og en meget fin scenografi hvor man får indtryk af en stor ny villa uden ret mange kulisser.

23. October 2020

Erling Nielsen

Et spændende og overraskende teaterstykke med gode lyd- og billedefekter.

23. October 2020

Karin Aastrup Holmer-Jensen

23. October 2020

Nina Kjær Jensen

En rigtig god teateroplevelse.

22. October 2020

Nina Hav

Rigtig spændende opsætning af en klassiker

22. October 2020

morten koppelhus

Langt bedre forestilling end forventet, efter at have læst anmeldelsen i Nordjyske. Godt spil, som sædvanligt, opfindsom scenografi og god længde på forestillingen. Knap så gribende - fik ikke helt fat i "de stor følelser".

22. October 2020

Morten

super oplevelse - flot performance.

21. October 2020

Lisbeth Lemke Rasmussen

Godt teater stykke med bid og super og flotte skuespiller præstationer. Kan klart anbefales 🙂

21. October 2020

Jørn Clement Andersson

Stift statisk stereotypt og kedeligt skuespil med manglende flow. Nu kender jeg historien om Hedda.... GAB! Programnoter noget vås.

12. October 2020

Anker Tolstrup Sørensen

Aalborg Teater! Et udmærket spillet stykke og emnet var godt. Jeg synes at skuespillerne gjorde godt.

10. October 2020

Anne Lisbeth Vester

Et meget tamt drama. Der må være gået corona i skuespillerne, virkede ikke særligt engagerede.

9. October 2020

Mogens Thomsen

Henrik Ibsens budskab og problemstilling er interessant. Men opsætning synes jeg rammer ved siden af. Fine præstationer af skuespillere.

8. October 2020

Christina

Lidt langtrukket, men okay.

8. October 2020

Anne-Mette Dahl

Fremragende

8. October 2020

Hanne

8. October 2020

Henrik Christensen

Spændende opsætning af en gammel klassiker og med virkelig gode skuespil præstationer. Mega positiv overrasket set i lyset af Nordjyskes anmeldelse, han må vist have haft en dårlig dag, eller måske følte han sig ramt.

8. October 2020

Mariann Jensen

En meget stringent opsætning. Hisorien var god, men opsætning og skuespil Kedelig og kunstig

7. October 2020

Line

Fremragende skuespil. Virkelig en smuk historie og et godt sammenspil som fik sjæl i historien!

7. October 2020

Matias

MEGA GODT!

7. October 2020

Ingeborg Backhausen

Rigtig god forestilling.

7. October 2020

Ulla Backhausen

Det var en Virkelig god forestilling, med flotte og realistiske skuespil. Alle udfyldte deres roller så godt og Hedda gablers mimik var til ug topkarakter. Stykket var en god oplevelse for mig, og mine teatervenner var også meget positive. Tak

7. October 2020

Anni Andersen

En spændende forestilling, hvor man konstant var spændt på hvad der skulle ske næst. Forestillingens opsætning af scenografi var flot, og gjorde noget godt forestillingen. Den gav stof til eftertanke. En klar anbefaling.

7. October 2020

Niels Pedersen

Det afgørende for mine 4 stjerner var afgjort at samspillet mellem skuespillerne "fangede" interessen. Heddas store frustrationer blev dog ikke tydeliggjort tilstrækkeligt - i et sådant omfang at hun ville tage livet af sig selv. Kendte man ikke historien var det for ulogisk at det endte som det gjorde. Jeg kunne godt lide det musikalske der foregik i baggrunden under hele stykket - det var absolut med til at skabe den specielle stemning der var under hele forestillingen. Jeg er dog bange for at Ibsens stykker og de dilemmaer han behandler er temmelig langt fra den virkelighed vi befinder os i, så derfor forekommer det desværre en smule uvedkommende. Flot samspil af skuespillerne - og hensynet til coronaen var synlig men ganske flot behandlet under stykket - og i det hele taget i teatret.

7. October 2020

Connie Johansen

7. October 2020

Torben Næsby

Fantastisk flot opsætning af en klassiker - Altid spændende at se "gamle teaterstykker" sat i moderne rammer. En god oplevelse på scenen efterfølges altid af god mad på Teatercafeen. Og så er det trygt at gå i Aalborg Teater - Der er tænkt på publikums sikkerhed.

7. October 2020

Morten Krogh Nielsen

En fin forestilling. Selvom nogle af skuespillerne er unge og uprøvede, så var der glød og intensitet i skuespillet. Det tyder godt for fremtiden på Aalborg Teater.

6. October 2020

Anne Birgitte Bruun

Fin forestilling

6. October 2020

Bodil Christensen

6. October 2020

Lærke Pilgaard

Interessant og flot skuespil. Flot sceneopsætning

5. October 2020

Lise

Fin forestilling, der får en til at tænke

5. October 2020

Annegrete

Fin scenografi og teknisk godt stykke, flere gode skuespilpræstationer. Et teaterstykke, der har nerve og underholder, men det berører slet ikke.

4. October 2020

Niels Peter Lauritsen

Den mest elendige skuespillerpræstation ,vi længe har set på Aalborg teater. Skolekomedieniveau

4. October 2020

Claus Larsen

Vi døjede med at høre sidst i salen.

4. October 2020

INGA HARBO RUKJÆR

Desværre......for mig hang forestillingen ikke sammen....

3. October 2020

Tore Mortensen

Fantastisk cast, enkel og flot scenografi og lys/teknik. En stærk oplevelse!

3. October 2020

Henning Hjorth Jensen

Forventningerne var lave efter anmeldelserne i Nordjyske og Politiken. Men oplevelsen var meget stor hos os alle. Heddas kamp med sig selv, egne lidenskaber og sine nærmeste ramte præcist. Forholdet til mand, Brandt og første elsker var fint beskrevet. Generalens datter manglede vildskab og magt, og måske at være mand, hvilket var fint fortolket i forholdet til den nørdede mand, der netop vælger at give Theas “barn” liv. Tanterne var skrevet ud og erstattet af sms`er. Fint. Fin scenografi, og fint med den filmede Heddas kvaler på bagtæppet, selvom det periodevis fyldte for meget. Tak for en god teateroplevelse

3. October 2020

Hanne Birkeholm Nielsen

Et flot stykke. Den moderne opførelse, gjorde stykket i tråd med tiden. Så tak for en god oplevelse. Og tak for jeres gode måde at tackle coronatiden på.

2. October 2020

Ingelise Tarber

Det var så kedeligt og intetsigende replikker. Hedda var ikke indtagende, som vi forestiller os, med den magt, hun skal forestille sig at have over sine medmennesker. Det var ikke rart, at komme ud af teateret på de riste. En dame foran mig faldt og slog sig slemt. En i vores selskab har rollator med, og havde fået at vide, at hun kunne komme ud i den anden side, men det kunne ikke lade sig gøre fik vi at vide. Liften fungerede fint til caféen. Kan ikke forstå, hvorfor vi ikke kan komme ud af hoved-indgangen, som vi plejer. Vi klumpede meget sammen ved udgangen.

2. October 2020

LPN

Undervurderet, synes jeg

2. October 2020

Julie Edelsten

Jeg kendte ikke til forestillingen på forhånd, og jeg må indrømme jeg virkelig blev blæst bagover. Den var helt ufatteligt dyster, og gav virkelig stof til eftertanke. Alle skuespillerne leverede fuldkommen fantastiske præstationer, og scenen var virkelig smukt lavet. Helt klart anbefalelsesværdigt!

2. October 2020

Gunhild Bach Nielsen

Hedda Gabler var meget svær at forstå som person. Hvorfor var hun så afvisende over for alle i sine omgivelser.? Hvorfor viste hun nul empati? Og resultatet ... nogen gik til grunde og nogen fandt en vej uden om hende ... Men hvorfor??

2. October 2020

Birthe Overlade Pedersen

Godt stykke. Og nok er det et teaterstykke af ældre dato men alligevel meget nutidig

2. October 2020

Birgitte Bach

Hold da helt op. Sikke en fængslende forestilling. Dybt imponerende.

2. October 2020

Lis & Jørgen, Skanderborg

Et fint kammerspil med en god blanding af stilarter. Måske kunne musikken nedtones lidt. Gode skuespillere.

2. October 2020

Jytte Grønning

1. October 2020

Astrid S

Fantastisk forestilling. Andet har jeg ikke at sige om dén sag.

1. October 2020

Tove Rasmussen

Vi havde en dejlig aften, med nogle fantastiske skuespillere. Aftenen var alt for hurtig over.

1. October 2020

Karsten

Trods store stuespillerpræstationer blev stykket aldrig nær ærende og relevant

1. October 2020

Lisbeth Tolsgaard

Skydedøre og baggrundens gengivelse af Heddas ansigt symboliserer elegant det usagte. Derimod synes jeg ikke, at forestillingen nåede ud til publikum med den kraft som jeg forventede. Den var ligesom for svag, man talte mere til hinanden end ud i salen - og også for svagt lydmæssigt. Nogle steder på scenen var lyden fin, andre steder alt for svag.

1. October 2020

Lillian Andersen

Rigtig god oplevelse, både fra scenen men også i salen fra forhusværterne.

1. October 2020

Inge Østergaard

En rigtig god præstation af de medvirkende. Utroligt at et så gammelt skuespil stadig er aktuel.

30. September 2020

Inge Lund

Spændende nyopsætning af klassisk stykke. Flot regi. Gennemført skuespil med dygtige skuespillere.

30. September 2020

Mogens Yde

En virkelig god og uhyre velspillet forestilling, som var både vedkommende og bevægende! En exceptionel flot og meget meningsfyldt scenografi, hvor både glasvæggen og de stærke nærbilleder på bagvæggen var virkningsfulde og vigtige dele i denne klassiker. Fremragende skuespillere! Godt og rigtigt ført frem i tiden uden, at det på nogen måde tog luften ud af stykket. Tak for en flot forestilling!

30. September 2020

Dorte

Jeg synes, det var en god fortolkning - svært at få pistolerne til at passe ind i det, men kunne godt lide grundtanken, der kom frem til sidst.

30. September 2020

Lisbet Glenstrup

God forestilling

30. September 2020

Kirsten Skaarup Bojer

Det var en fantastisk opsætning og skuespiller præstation og scene Tak for en skøn aften⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

30. September 2020

Lone Gade Christensen

God forestilling med gode skuespillerpræstationer.

30. September 2020

Lars W Gravesen

Skuespillerne ydede en rigtig god præstation, men at Ibsen var sat op på så moderne en måde - faldt helt ved siden af!!!

30. September 2020

Karin Ødum

1. akt bygger op til kulminationen i 2. akt. Flot skuespil

30. September 2020

Poul Nordby Jensen

En virkelig skøn opsætning. Ibsen gjort nutidig Fantastiske dygtige skuespillere

30. September 2020

Morten S

Overraskende god opsætning af et Ibsen stykke. Fremragende hovedrolle, som det var svært helt at blive klog på.

30. September 2020

Birgit B

En på alle måder seværdig forestilling. Medrivende skuespil fra start til slut. En moderne relevant klassiker. Smuk og spændende senografi.

30. September 2020

Merete og Jan Ottosen

Vi giver kun 2 stjerner, ikke lige vores stil.

30. September 2020

Torben Nielsen

God forestilling

30. September 2020

Alice horndal

Dygtige skuespillere, flotte kulisser

29. September 2020

Kirsten Jensen

Jeg kan overhovedet ikke forstå eller genkende kritikken i Nordjyske, men måske har jeg som kvinde en anden forståelse af Hedda end Otto Pretzmann. Opsætningen ramte i hvert fald mig, og gennem sit framragende skuespil, formåede Bolette Nørregaard Bang, gennem de 'sprækker' hun lod os kigge igennem, at holde min opmærksomhed gennem stykket. Yderst vekommende nyfortolkning af Hedda Gabler. Tak for det Hans Henriksen og hele ensemblet. Stærkt gået.

29. September 2020

Anne-Marie Glistrup

At omplante en klassiker i tid er at gøre vold på den tidsånd og ramme skuespillet foregår i. Det går ofte galt - således også i Hedda Gabler. For en kvinde anno 2020 er ikke så begrænset og handlingslammet som en kvinde anno 1891. Heldigvis. Og Aalborgs teaters Hedda er underlig stigmatiseret i sin glasvilla - i sin leg med forsørgeren, den forelskede og den udkårne - og med sit kvindelige modstykke. Hvorfor må vi spørge fra 2020 - er det virkeligt så slemt at være hos en prositueret i 2020? Forankringen og hensynet til ægtemandens families enlige kvinder virker helt påklistret, når det udelukkende sker gennem få replikker af ægtemanden og kvinden anno 2020 ikke er så helt afhængig af manden som forsørger. Skuespillet er kraftfuldt - men meningen med stykket forsvinder helt i den løsrevne forankring. Derfor er to stjerner som jeg trods alt giver - højt. Lad være med at ødelægge flere klassikere - sidste år gik det ud over Goete - I har en stolt tradition tilbage til Bag murerne og Caberet - tag nu det op igen.

29. September 2020

Birgithhoff@livedk23862

Et farligt spil. Jeg var glad for at være hos jer og jøsses et godt skuespil. Spændende opsætning.

29. September 2020

Noël Mignon

Rigtig godt skuespil. Stor ros til skuespillerne. Der var dog for lidt dybde/substans i selve stykket. Det kunne instruktøren godt have fået mere ud af

29. September 2020

Magda christensen

Velspillet forestilling. Det var en spændende opsætning med rigtig gode effekter. Vi følte os godt underholdt.

29. September 2020

Rita Nielsen

Det var et fantastisk stykke. hvor alle var gode.

29. September 2020

Jens Chr Jensen

Min ægtefælle og jeg var meget godt tilfredse med forestillingen og skuespillerne var dygtige som altid. Vi forstår ikke Nordjyskes anmeldelse mandag den 28 09 som kun gav den 1 stjerne det var da helt ved siden af, jeg tror anmelderen (Otto Pretzmann) har haft en dårlig dag.

29. September 2020

Erik Laursen

efter nogle gode oplevelser på teatret var dette en skuffelse. Fint at spille klassikere. Rigtig godt faktisk, men der skal gerne være en tydelig ide med, hvorfor man henter dem frem, og det synes jeg ikke var tilfældet her. Gabler skulle være interessant, urimelig, sammensat, og især eksponent på noget der er bredere end hende selv. Her var hun bare irriterende og dermed lidt ligegyldig. fra forfatterens hånd er handlngstråden ikke den stærkeste, og opsætningen er alt andet end skånsom. hele balladen omkring det 'geniale manuskript' er idiotisk og fyldt med urimeligheder. Især når handlingen er 'opdateret',til nutiden og scenen hvor den beregnende 'husven' får Gabler i sit net giver kun mening, hvis hun bevidst ønsker at de skal lege at hun er 'fanget' , men der efterlader hele plottet som en fortælling om dekadence og borgerligt forfald, og det er vel ikke meningen, jvf. programteksten.

29. September 2020

Pia Andersen

29. September 2020

Ole Fritz Pedersen

Måske lidt langt væk fra Ibsen, men ikke noget dårlig teaterstykke.

28. September 2020

Bettina

28. September 2020

Jytte

Følte mig underholdt under hele forestillingen.

28. September 2020

Caroline

Alt i alt et medrivende stykke og fremragende skuespil!

28. September 2020

Erik

Var til premieren lørdag d. 26 september. Teaterstykket er stadig hyber aktuelt. Fin iscenesættelse. Fremragende skuespilpræstationer af alle medvirkende. Bolette Nørregaard Bang som spiller Hedda Gabler, er meget troværdig i de forskellige sindstilstande hun er i-i løbet af forestillingen. En rigtig god teateroplevelse. Forestillingen kan varmt anbefales.

27. September 2020

Herbert Fischer

Forpremiere til Hedda Gabler! Fredag d. 25. sept. 2020. Spændende sceneopsætning, stærk skuespil af alle 5 på scenen. Henriksens opsætning af det over 170 år gamle skuespil til nutiden, perfekt og imponerende. Igen en kæmpe oplevelse se scenekunst på Aalborg teater. Eneste minus, men vigtig detalje, og derfor kun 4 stjerner. Lyden var for lav. Musikken overdøvede replikkerne. Sad på tredje række og fik ikke fat i det hele. Venligst skru op for lyden.

26. September 2020

START OPLEVELSEN I TEATERCAFÉEN

En dejlig oplevelse på Aalborg Teater starter med et godt måltid mad og et velskænket glas i venners lag. Teatercaféen serverer lækre og sæsoninspirerede retter fra det rustikke, danske køkken til spiselige priser.

Hovedret: 165 kr.
2 retter: 220 kr.
3 retter: 245 kr.

Læs mere om Teatercaféen


Holdet bag

Forfatter
Henrik Ibsen

Instruktør
Hans Henriksen

Scenograf
Nicolaj Spangaa

Koreografisk assistance
Kasper Ravnhøj

Bearbejdet af
Irina Malochevskaja og Tyra Tønnessen

Oversættelse og modernisering
Jens Christian Lauenstein Led

Lysdesign
Kasper Daugberg

Lyddesign
Aske Bergenhammer Hoeg

Scenografassistent
Maiken Louise Coltau

Vil du vide mere?

Undervisningsmateriale: Ungdomsuddannelser

Download gratis undervisningsmateriale til ungdomsuddannelserne. Udarbejdet af Center for Undervisningsmidler (CFU).

Download undervisningsmateriale

Interview: Bolette Nørregaard Bang

Migogaalborg har interviewet Bolette ifm. hendes rolle som Hedda Gabler.

Læs interview

Bliv fanget i Hedda Gablers charmerende spind

Køb billet